Pelik jugak

Mata x boleh lena. mcm dulu jugak. bila demam sepatutnya telinga aku sakit. opppp satgi sakit telinga pulak. dah tau rahsia aku. smlm mimpi yg pelik. di cekik. dulu mimpi lagi dasyat. biar aku ceritakan. aku bermimpi dulu sebuah lori tangki terbalik kat masjid zahir. lori itu nyaris2 nak meletup. nasib baik ada yg sempat manarik aku lari jauh2. dan aku pun terjaga. mak aku kata lebih baik la lori tu x meletup. kalau tidak habis semua masjid zahir meletu. selepas itu aku bermimpi lagi berak dlm toilet. taik yg banyak. mak aku kata lagi nasib baik la x berak merata2. malu nanti. dan mimpi itu aku akan ingat sampai bila2. siapa lg yg aku nak percaya selain mak aku. adakah aku mak yg lain. dan makna mimpi itu dlm hidup aku akan ingat sampai bila2. sudah tentu ada yg terjadi. mcm jugak la ni. tp la ni aku xla berapa terkesan sgt. berkawan dgn org yg aku x kenal. buat apa nak menangis. lebih sadis lg jika aku berkawan dgn org yg aku kenal dan percaya. tp di khianati. demi kwn2...demi agama islam...aku pendam semua kisah. jika ada yg x puas hati dan ingin benci kat aku. silakan. jika ada yg berkata aku tidak ikhlas. silakan. tepuk dada sendiri tanya siapa yg x ikhlas. jika ada yg suruh aku minum air longkang sekali pun aku sanggup. semuanya demi agama. demi maruah. bukan naruah aku sorang tp maruah beribu org. ada yg dah mati pun. semuanya pernah ketawa bersama. bergurau bersama. tp tiba2 menjadi musuh. hanya kerana peristiwa sial itu.
Ada banyak bezanya lelaki dan perempuan selain perempuan kena bertudung dan lelaki berkopiah. itu islam. itulah fahaman aku. dan jika sekarang nak singkirkan aku dari islam ni. minta maaf banyak2. kalau dulu aku menangis tanpa sbb. tp la ni aku menangis bersebab. tolonglah perkara yg lepas jgn di ungkit kerana seluruh masjid zahir akan terbakar. simpanlah segala perbuatan syirik dan terkutuk yg kita semua sudah lakukan. untuk memandang pun aku tak sanggup dah. apatah lg nak mengingati. sudah2 lah nak bergelumang dgn dosa. yg tua atau yg muda pasti akan mati. di sana jugak pengakhiran kita semua. apa lagi yg nak di jawab. jika ada yg katakan aku berdosa aku jugak boleh katakan semuanya berdosa. tp aku simpan semuanya. pergi mekah tmpat beribadat. berdoa supaya dosa terhapus. balik mai kita ulang lg.sembahyang tungging terbalik tp masih jugak membuat maksiat. sudah2 lah

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai