Willing to

Olimpik? Ni sukan getah dulu2.  Teringat perkataan will. I will. Willing to do. Tak tau la aku eja betui ka x. Sejak aku period sampai la kesihatan aku masih jugak ting tong. Hari ni sakit gigi menyerang sakan. Tambah lg mcm2 benda kat ofis. Semua org sibuk pasal duit. Dah nama pun tempat duit. Aku paling benci kalau ada yg request pasal cukai. Sebarang pertanyaan pasal cukai aku kalau boleh xmau jwb. Sbb aku x pandai sgt. Tp aku tau la jugak hala tuju cukai ni sikit2. Cuma aku malas nak explain kat org. Malas nak fikir banyak sgt. Tp kalau yg sedara rapat tu aku terpaksa la jugak jwb. Yg latest sekali ialah yg dah nak kena saman. Aku dah habak dari awal lg tp degil. Kalau yg sblm ni tak banyak songeh. Tp yg ni kepala batu. Nak lawan jugak dgn yg lembaga hitam ni. Ofis aku ni kalau pi court mana pun akan gerenti menang. Jarang sgt la nak menang. Kecuali kalau yg careless kami tu. Tp jarang sgt la. Yg ni dia punya alasan dah bg kat aku segala resit. Ok. Aku terima alasan dia. Tp resit yg mcm mana. Sebarang resit mesti di simpan selama 7 tahun. Even kami pun kena simpan. Dia pun pernah tanya ada x aku pernah lari cukai. Hahaha...cukai yg kena sejemput tet ni. Ada banyak potongan yg kita boleh ambil. Perubatan ibubapa. Buku. Majalah. Sukan. Tp jgn la dok ambik sampai lebih2 sgt. Nampak sgt kata menipu. Ambik sikit sudah la. Ini memang nak lari cukai terus. Mana boleh mcm tu. Tu plak nak suruh aku bg semua resit. Gila ka apa. Nak sua leher aku bg kena sembelih hidup2. Memang aku benci sgt kalau jadi mcm ni. Tambah lg ada yg jenis suka bg api. Suka jd batu api. Suka membangkang. Aku pun akan bangkang dan bantah kalau salah. Ini asyik dok bantah sj. Bantah tanpa sebarang idea untuk nak bg jd elok. Kalau nak bantah kena ada sbb yg kukuh. Kena jugak buktikan kata boleh buat bg elok lg. Kalau x boleh buat lebih baik memang tak pyh bantah la. Lebih baik jd pecacai sj. Kalau dah memang bodoh pun.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai