Fikir

Jika di fikirkan pun tak kemana. Just let it go sj. Buat sj keja yg sepatutnya. Rekod sj mana surat keluar. Supaya apa2 hal senang nak cari. Itu pun surat yg sampai kat aku. Yg aku x dpt memang x boleh nak buat apa la. Buat bodoh sudah. Kdg2 buat bodoh ni penting utk mengajar org yg bodoh. Fikir sampai pecah kepala pun dok mcm tu jugak. Mcm aku dok aktif dlm buat sajak la. Tengok tak ke mana pun. Mcm aku nak tulis novel pun. Takut sedara mara bergaduh aku tulis siap2 sinopsis yg nak tulis. Pun bergaduh jugak. Tidak ada yg sempurna dlm hidup ni. Jln yg terbaik ialah buat bodoh sj. Mcm jugak pg td ada yg kt nak tambah keja aku sbb gaji dah banyak. Buat la. Bagi la keja kat aku. Mcm jugak kat rumah aku yg dok ber gaduh2 x habis2 pasal tanah. Bergaduh la. Aku sudah tak peduli. Sudah hilang rasa nak marah. Dah hilang rasa berkecil hati. Kenapa nak berkecil hati. Apa pun selagi Allah izinkan just carry on sj. Aku sudah pasrah barangkali. Sbb itulah Insyaallah.  Makna Insyaallah pun. Jika Allah izinkan. Aku ingat lg aku pernah bertekak pasal Insyaallah ni. Dlm fb ni 2 kali sj aku bertekak dgn org. Yg satu pasal bunga lalang. Yg satu pasal Insyaallah.  Masing2 nak menegakkan pendapat masing2. Dan aku sengaja pun nak bertekak. Nak tengok setakat mana pendapat mereka tentang agama. Aku pun tak mahir sgt pasal agama ni. Masih cetek ilmu pengetahuan. Tp aku ingin tahu jugak pendapat umum secara kasar. Ingin menilai dulu sikap keterbukaan masing-masing dlm ckp pasal agama. Tp yg sebenarnya semua org sama sj. Tp bila kita mengetahuinya barulah kita selesa. Tp yg sebenarnya pun berakhir dgn sengketa jugak. Berbeza pendapat dan pandangan itu yg membuatkan org pyh nak terima pendapat aku. Apabila org mengatakan tidak boleh, aku mengatakan boleh. Itulah yg membuatkan aku berbeza.
L for love? L for lamb? L for lake? Semua boleh. Ataupun London.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai