Sinar mataku...

Sejak kebelakangan ini. Ataupun sejak azali lagi kehidupan aku jadi kalut. Kalut dengan berbagai peraturan yang terpaksa aku ikut. Hahaha...peraturan yang membuatkan aku kalut? Betullah aku ni suka pada hidup yang tidak berperaturan. Aku mempunyai orangtua yang berusia. Orangtua aku amat menyayangi cucu-cucunya. Pantang dengar cucu minta duit, cepat-cepat nak pi masukkan duit ke dalam akaun cucu. Tapi sayang dia tak pandai nak berurusan dengan mesin. Mungkin orang-orang lama ni hanya biasa berbicara dengan manusia. Tak macam kita yang lebih senang berbicara dengan mesin dan komputer. Ada kekasih pun tahap komputer. Berbalik pada kisah orang tua aku tadi, akulah yang terpaksa mengambil-alih tugasnya itu. Berbicara dengan mesin ATM tu.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai