Temu lawak

Hari ni memang down. Smlm lg dah rasa x selesa. Tiba2 sj teman mai. Rasa mcm baru sj mai. Ni mai lg. Pinggang rasa nak patah plak. So aku just cool down. Xmau fikir sgt pun. Kdg2 buat mcm ni pun membantu jugak. Mlm tengok tv mcm biasa. Pgnya aku gi klinik. Memang x bole pi ofis kalau mcm ni. Pi ofis banyak keja kena buat. So baik rehat sj. Balik yan dan bertungku. Bln sudah aku tunku guna daun temu lawak rasa ok jugak. Kali ni aku tambah dgn daun serai dgn daun kunyit. Seronok bertungku nih. Rasa mcm mandi sauna pun ada gak. Seluruh badan rasa berhaba. Lepas tungku rehat sat. Dan hasilnya dah ok.
Baru2 ni tiba2 sj terfikir antara tahyul dan khurafat. Satu lg ialah pesanan org2 tua. Kisahnya ada yg kata x bole buat majlis bertunang dgn majlis tahlil. Takut ada perkara malang yg jd. Mula tu memang aku x percaya pun. Tp bila mai hari kejadian ada sungguh perkara malang yg terjadi. Walaupun yg malang tu jd atas sbb lain. Tp jadi jugak kann. Tp bila fikir balik sungguh jugak sbb majlis tahlil doa utk org mati. Bertunang plak utk nak hidup. Soooo....

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai