Penerangan.

Mlm ni terbaca isu penerangan plak. Bagus lah. Tp x bagusnya tajuk macam jadah. Ha tu dia. Pasal pa mcm tu. Marah sungguh rasanya. Dan geram sekali. Aku kt sbb x ramai yg baca blog ni. Kalau ramai baca mau aku kena hamput. Mak aku pun bole nangis kalau tau. Apa la nak jd anak aku ni.
 Balik pd ceta asal. Tajuk dia sekular. Siap bw rujukan buku perlembagaan lg. Sedih dengar. Sedih pun ada sbb. Bab perlembagaan ni aku paling failed masa spm dulu. Walaupun aku dpt 5 masa tu. Kepujian tu. Tp x berapa khatam sgt. Sedih sbb mudah sj org dok manipulate benda ni. Sbb ramai yg x faham. Patutnya kena bg semua org faham benda ni. Patutnya x bole la dok sebut sewenang-wenangnya pasal benda ni. Ni dok sebut mcm benda ringan sj. Senang sj dok sebut sekular. Ni dok ceta kt bukan sekular. Kesian sungguh yg tuntut merdeka dulu2. Kesian kat org2 tua yg doj pertahan agama islam dulu2. Tiba2 la ni anak cucu x berapa faham pun. Bukan x faham tp ambil mudah. Fikir semua xpa. Fikir semua org baik. Percaya bulat2. Apa org kt ikut sj. Tu yg aku kesian. Org yg suka goreng ni lg seronok la ceta. Goreng sj. X penat. Hari ni ckp mcm lain. Esok ckp mcm lain. Bila tanya balik pun ada yg lupa pun. Kesian sungguh....
Balik bab kursus. Ceta bab yg berat memang pening. X suka sgt. Tp aku nak luahkan perasaan aku. Sedih. Kursus ni mcm motivasi jugak. Yg modirator tu akhirnya define aku baran. Nak gelak pun ada gak. Asyik dok tanya sj apa masalah aku. Lawak sungguh. Aku nak ckp apa. Tp aku plak define something else. Apa tu? Tau x la ni aku dah x bole mengait. Itu yg paling aku suka buat dulu2. Baru2 ni ada member aku yg suruh mengait pun aku x berani nak ngaku. Memang dah x bole buat. So hari ni aku rasa aku kurang sabar, tu yg x bole mengait tu. Mengait ni kena sabar betul. Dr selembar benang sj.

Mai nak pantun sat.
Asal kapas jd benang.
Dr benang dibuat kain.
Barang lepas usah dikenang.
Sudah jd org lain.

Ni lagu uji rashid ngan saloma dulu2. Apa kaitan lagu ni. Lagu ni xdak kaitan. Bait2 lagu ni yg touching. Hahaha. Touching gitu. So brg yg lepas tu aku x bole nak ingat sgt. Ingat yg molek2 sj. Baru la aku bole buat yg molek. X gitu? Yg sudah tu....sudah la. Let it go. Let it go. Ni lagu la ni.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai