telpon...

Sblm ni aku guna plan yg sekali dgn talipon. Beli talipon dgn line sekali. Pendahuluan pun agak banyak la. Tp ada rebate setiap bln. Bila dikira dgn rebate tu jd murah la. Harga talipon murah. Line pun murah. Ini ceta 2 tahun hari tu. Bila kontrak dah habis so dok cadang nak tukar talipon. Ya la dok hang jugak. Tp kadang2 sj. Bila x hang tu mcm ok jugak la. Benda alah ni hang pun sbb line yg ckit tp dok ghesah guna jugak. Bila x push dia talipon tu ok lg. So x jd la tukar talipon. Minggu sudah pi kedai tenet terjumpa satu kontrak yg bagus. Xla bagus sgt. Agak bagus sj. Sebulan rm98 selama 2 tahun. Ada rebate rm20 selama setahun dan tambahan 2gb selama setahun jugak. X dpt talipon la. Ini penerangan pertama. Aku pi seminggu kemudian dan suruh dia bg lg penerangan. Plan yg sama. Sebulan rm98. Rebate rm20 selama 2 tahun. 2gb penambahan selama 2 tahun. Dah ada beza kannn?
Aku pun mcm konfius. Aku tanya lg kenapa kontrak ni xdak dlm pamplet? Jawapan dia ialah kontrak tu xdak dlm pamplet biasa. Kalau dlm talipon aku nanti terbit kt aku dah jelaskan sejumlah bayaran x pyh la aku terkejut. Aku mcm dah bole agak dah. Maknanya talipon yg ada sekali dlm kontrak tu akan dijual kat org lain. Aku bg amaran jugak la selagi x keluar dlm bil aku x kisah. Tp memang musykil jugak la kenapa bole jual talipon asing plak. Dan line aku pun guna x seberapa tp hang sj yg lebih. berapa banyak sebenarnya 4gb tuh. Berapa banyak plak penambahan 2gb. Sbb yg sblm ni 4gb pun mcm x banyak mana sgt. Tp kalau ckp mcm tu nanti org ckp plak .....ddah hang selalu dok online. Tp teringin gak nak tau berapa banyak 1gb tuh. Benda alah ni dok lalu ikut udara sj...ttu yg x bole nmpk tuh. Jategori alam maya La. Walau pun alam maya benda apa pun bole nmpk. Mcm sblm ni aku terbaca kisah hantu kat hospital. Siap tunjuk lg video benda alah tu bergerak. Bukan berjalan. Mcm tu jugak la dgn tenet ni. Sekenet lg kan org bole nmpk Kannn? Ni plak tenet nih. Kalau mcm ni x pyh la dok guna sgt. Ada pencawang ribu riban pun x guna la.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai