lesen

Bila dah dpt lesen dok cari cara nak practise bawa keta bg cekap. Adusss. Pening gak mCm ni. Yg ada nak dok sebelah pun sama naik mudah panik ngan aku. Susah jugak rupanya. Tp bila nak bw mai keja nIh. So utk beberapa bibulan lepas ni ada beberapa projek yg aku nak buat. Ada beberapa kenduri kawin. Yg nak kena handle. Setakat la ni semuanya ok. So we will wait and see.
dok cdg nak tulis tp terbantut la plak. Minggu sudah ada terbaca pasal tidur yf cukup. Selalunya kita tidur pukul 10. Lepas tu bangun utk tahajjud. Tp yg sering dok kena samun mlm2 pun time tu la jugak. Time tu la jugak kita dok mimpi yg bukan2 pun. Mimpi yg ala2 hindustan pun. Dlm apa yg aku baca tu tidur yg nyenyak ialah pukul 10 hingga pukul 12 mcm tu sj. Lepas tu tido dah jd melalut sah. So kita patut tido pukul 9 so baru dpt tido yg berkualiti lebih banyak. Lepas tu baru bole tahajudd pukul 2 mcm tu. And then bole jugak buat mcm2 lepas tu Such as siram pokok ka. Dulu2 ada sorang kwn aku yg akan bangun pukul 4 pg utk siram pokok. Dan nmpk mcm org yg x berapa betul. Tp bila fikir balik memang kena buat mcm tu. Bila pi kat mekah pun aktiviti depa rancak waktu mlm dan xdak plak sapa2 yg jln terlanggar org lain.
Ni satu yg  menarik. Minggu ni aku pi kedai runcit. Tuan kedai tu dok ceta brg mahal. Aku setuju sj. Memang mahal pun. Hari tu aku beli daging. Dia nak bandingkan dgn rokok. Itu aku x berapa setuju. Aku ckp la  rokok bukan brg makanan. Mula tu dia nak bertegas dgn pendapat dia. Tp lama2 dia mmengalah gak. Dia kt harga 3 kotak rokok dah sama dgn harga sebungkus beras mahal dah. Tp org beli jugak kannn. X mengenyangkan pun. Tp bila aku ceta kat ofis....ada yg kt satu kepuasan. Betul jugak. Mcm jugak tebgok tv. Kalau x tengok tv rasanya aku dah bole jimat gak duit. Mcm tu la jugak hisap rokok. Mcm tu jugak yg pakai keta mahal. Ceta bab keta mahal ni....aku dah tanam pokoj nenas kat depan rumah. Tanam atas tanah sj. Kalau lepas ni bandaran nak korek pun biar pi la. X mahal pun pokoj nenas tu. Ceta bab mahal ni mak aku selalu dok bising kalau pasal duit hantaran. Duit hantaran tu kalau bole dia nak letak bg murah. Xdak apa pun org nak pandang kat kita katanya. Tp pendapat aku plak ikut harga brg semasa. Kiranya kena ikut pasaran la. Dan aku pernah gak ckp kat org harga hantaran aku jumlah nasi lemak 20 sen x ngan umur aku. Ni kes dok kt sgt umur aku tua kannn. Cer darab tengok mcm tu? Mahal jugak kan. Tp apa yg aku nak ceta ialah bila hantaran mahal tp hasilnya satu apa pun x bole buat. Kira mcm x balik modal la. Keja x besar sgt. Masak pun x pandai. Yg pandai pun tengok tztv sj. Rugi kannn.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai