mok cun...?

La ni aku dah bw beg besar. Gaya mok cun gitu. Aku x minat pun tp dah nak buh mcm2 so kena bw la. Ceta bab mok cun tu aku x berapa suka sbb loghat dia tu salah. Tp org perak dok ceta kalau yg drama ckp perak pun salah gak. Ceta bab loghat kedah ni ada yg sebut cadar tu cadaq ka? X x. Cadar tu bole gak sebut cadat. Tu yg tua ckit la. Yg muda plak sebut cadar di buang r tu. Jd cada sj. Ceta bab cadar ni ada ceta gak dgn cadar ni. Kakak aku yg sulung pernah kait cadar utk kenduri dia. X caya? Tp memang cantik la. Tp pernah tengok saprah? Saprah ni alas yg disulam. Buat lapik mkn sj. Lebih kurang napkin yg omputeh buat tu la. Tp saprah ni lapik hidangan utk yg bersila sj. Mkn atas lantai la. Smlm aku dok fikir2 nak beli cadar. Tengok ekonomi mcm not well sj. Tengok ada kain yg agak lama so aku porpotong la nak buat sarung bantal. Tengah2 jahit benang habis so tidur dulu la. Nanti sambung balik. Hari ni plak kumpul2 baju yg nak jual kat ofis. Pasaran dah ada. Cuma kena try manage sj. Susah gak nak manage org ofis ni. Pasal? Org ofis ni nmpk sj banyak duit tp hampeh. Dpt sebulan sekali tp nak belanja hari2. So kena pandai manage la. Yg aku rasa susah ni yg liat nak byr hutang. Tp kali ni aku nekad nak minta hutang balik. Time gaji terus nak remind. Itu azam aku la ni.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai