teringin

Mcm lagu shima plak.


Bila tengok gmbr ni. 2 gmbr yg beza. Yg atas tu yg baru nak berniaga. Siap ada khemah lg. Yg bwh plak yg org gomen nak berniaga. Aku teringin gak yg pakai khemah tu tp xdak kuasa nak buat semua tu. Tera berniaga yg kecik2 ni pun semput gak. Bila aku rasa nak pakai baru aku pi beli dan aku jual separuh. Kalau x laku pun aku pakai semuanya. Ada gak yg dok tanya untung ka? Tp bg aku xdak pun istilah rugi ka untung. Kalau aku suka aku sanggup perabih duit pun. X untung pun xpa asalkan aku suka apa yg aku buat. Yg aku seronok buat. Mcm org suka masak la....kdg2 kita tengok pun penat tp dah suka msk dia dok msk sj. Kira dah nmpk mcm gila plak. Ajar anak2 pun jd mcm tu jugak. Aku ni dah xdak anak so aku lone ranger la. La ni aku dok seronok pakai kain kembang tu yg aku sakan membeli tu. Ada uniform pun 3 pasang sj setahun kalau baju besi pun jd nipis kalau dok ganyah benda tu sj. Sblm ni aku beli kat kedai borong melayu tp kain jd berlubang. Rasa tertipu sgt. Bukannya masalah cina ka melayu kalau darah daging sendiri pun kalau nak tipu...ttipu jugak. Satu lg yg dok sokong bw rebah. Sokong tp nak free sj. Kalau ceme baru seronok. X bole mcm tu. Sokong kena sokong dgn ikhlas. X bole la sokong tp dlm masa yg sama nak caras. Caras mencaras ni tak berapa bagus. Caras ni lebih kurang cantas la. Kalau masing2 dok saling cantas bila la pokok nak naik. Lama2 mati la pokok tu dah asyik kena cantas sj. Mcm enau dlm belukar dok lepaskan pucuk masing.2. Lama2 belukar tu jd jerumun la. Belukar jd besar la. Mau jd hutan.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai