paku serpih...

Kdg2 dok fikir sendiri....pandai org buat peribahasa nih. Mengata dulang paku serpih. Tp betul ka ayat tu mengata? Rasanya mcm mengatok kut. Ketuk la bahasa bakunya. Mengetuk dulang sampai paku pun jd serpih. Ayat seterusnya ialah mengata org dia yg lebih. Kisahnya aku balik baru2 ni.....banyak plak yg concern. Ambik berat sgt. Memang la kwn sekolah tp cara ambik berat tu yg buat rasa mual la plak. Bole plak pi umum nama aku kat org lain yg xdak kena mengena pun. What is the point aku pun x tau. Lepas tu yg baru tau nama aku plak dok buat ramah mesra. Dok tanya pasal family aku. Lepas tu siap bg pendapat sendiri plak. Pendapat sendiri yg tah apa2 plak tu. Tu yg agak sesuai dgn mengata dulang paku serpih. Nasib baik la aku x celupar bg pendapat aku pasal depa plak. Aku just follow the flow sj. Ikut sj rentak lagu yg dok menari tuh. Yg depa kata tu ada betulnya jugak tp agak kurang sopan la dok tegur kesalahan org yg kita x kenal tuh. Kesalahan yg org buat tu x dak kaitan pun. Kalau setakat nak tunjuk pandai sj baik x pyh. Urus diri sendiri dulu sblm urus org lain. Itu sj nasihat aku.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai