temuduga.....

      Pernah temuduga? Dulu2 kalau pi temuduga, aku akan siap baju baru. Tp x dpt pun. Keja yg la ni aku sua sijil srp sj. Kalau srp tu mcm la ni periksa pt tu la. Yg tingkatan 3 tu. Spm aku 2 x jugak la aku ambik. Yg mula tu dpt pangkat 3. Yg ke dua tu yg dpt pangkat 2. Pangkat 2 yg agak elok sbb bahasa inggerus aku dpt 3. 3 ni memang amat2 cun la. Anak melayu pendalaman dpt 3 memang kagum la. Mcm ckp omputeh kat rumah la. Bahasa malaysia pun sama jugak. Yg lain tu dpt x berapa elok sgt la.
     Balik bab temuduga ni, memang la pengalaman yg agak gementar. Kalau tahap apa pun memang takut. Kalau pm nak temuduga tpm pun takut gak. Contoh la .....kkalau pm dok cari calun tpm. Yg jd calun tpm ni sure takut punya. Seluruh hidup calun tpm tu dok bergantung sepenuhnya kat pm. Kiranya mcm antara hidup dan mati la. Apa pun penampilan yg pi temuduga tu mesti la kemas dan menarik. Kalau selebeh sj mcm mana org nak bg tanggungjawab.
      Ada satu kisah yg agak menarik pasal temuduga nih. La ni musim org ambik result. Baru2 ni ada anak member aku yg pi temuduga polis. Polis mesti kena cukup syarat tinggi berapa tah. Si minah td ni tinggi ckit lg nak cukup. Tau apa polis tu buat? Polis yg temuduga dia td terus koyak borang. Memang rasa amat2 kejam la. Xpa kalau x layak. Just ckp sj kata x layak. Suruh budak tu balik. X pyh la sampai nak koyak borang la bagai.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai