hot....hot.....

     Cuaca yg hot. Memang panas sgt. 3 hari kat kampung. Jumaat aku on leave. Cuti yg gi kursus hari tu baru sempat nak ambik. Time org ambik aku dok ghalit. Time nak ambik surat kursus plak hilang. Cari2 dah jumpa bila apply cuti....borang cuti plak aku lempaq tang mana. Memang weng sungguh la aku. Tp finnally aku berjaya jugak cuti.
     Hari mula cuti just travelling day sj. Pukul 11 pg baru sampai yan. Hari kedua pun agak ting tong jugak. Pukul 9 pg pi cari ikan segar kat yan. Ada sotong yg besar. Udang yg besar. Semuanya rm20. Memang murah sgt. Bole masak 2 hari la jugak. Pi ambik ali kat asrama. Dan ali balik dan x bole pi sekolah sbb letih. Mungkin sbb cuaca panas sgt. So aku suruh rest lama ckit.
     Pg td pi pakar mata kat sp. Org punya ramai. Penat dok tunggu. Decor klinik tu agak cun la. Tp doktor tu mcm cepat terasa la plak. Bila aku tanya nak chek lg dia mcm nak melenting. Dia siap ckp tu tugas dia. Dan dia kena check. Aku tau la tugas dia tp bila dok tunggu terlalu lama tu yg org fed up. Dia kena bg kurang masa menunggu.
     Ada lg yg menarik. Dok tunggu tu ada 2 org cina mai. Sorang tua dan sorang muda. Yg tua tu bw beg parkson. Yg muda tu masuk tanya nurse." I just want to introduce myself to doctor. I'm a doctor from xxxxxx. " Aku terkejut beruk tengok. Mcm tu pun ada jugak. Aku jengok tengok apa ada dlm beg. Ada coklat vocchale. Coklat yg mahal tu la. Aku tengok depa tunggu punya lama. Agaknya doctor tu nak berkenalan dgn doctor yg ada kat ctu kot. Pukul 11 baru keluar dr klinik. Mak aku dah mcm2 dah . Ya la mcm2 kena check. Mana dgn nurse yg dok asyik clap nama sj. Minggu depan baru nak operate. Tu pun sbb tolak cukai. Berguna jugak cukai ni.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai