celebrating

     Keputusan periksa dah keluar. So yg spm dpt agak elok la. Cukup mkn sj la. X pyh la dpt a berlambak pun. X capai akal pun. Smlm keluar nak celebrate la. La ni keja agak well done. Mcm mana tuh? Semua pakat dok self financing. Aku pun x berapa faham sgt dgn benda alah ni. Tp keja dah jd membuak2 dan yg nak buat pun dok berlumba2. Keja dulu dgn la ni amat2 la berbeza. Aku mula masuk tahun 91 dulu. La ni 2015. Tentu la banyak benor bezanya. Tp kalau bole bertahan lama sampai mcm tu ......aku ni  mcm ada keistimewaan jugak la. Chewah... ! Bukan la nak puji diri sendiri. Tp mcm tu la. Ada istimewa yg x bole ukur dgn prestasi yg cemerlang ke x. Bole ukur ni yg bole bilang berapa kali dpt cemerlang. Ada gak yg dpt tindakan tatatertib tp tiba2 bole melonjak dpt cemerlang. Ajaib x? Xdak apa yg mustahil pun. Ada gak yg kaki merayap tiba2 dpt cemerlang pun. Rupa2nya ada sbb. Ya la...xdak yg terjadi tiba2. Aku plak? Aku ni mendatar sj. Mai buat keja sudah.
    Tp tahun dpn dah bole naik ambik sijil 25 tahun. Berapa kali nak resign. Berapa kali merajuk. Baru2 ni pun ada yg suggest aku cuti tanpa gaji sj. Kalau x larat jugak resign sj. Sadis sungguh. Lepas tu? Buat laksa jual? Rasa agak sedih la sbb dah lama keja.
     Baru2 ni tengok ceta kat tv2 pasal korporat nih. Korporat ni memang amat kejam. Kalau x mampu memang kena resign la. Xdak sapa nak ingat jasa yg lama2 pun. Org dok kira jasa la ni dan coming soon jasa. Jasa tu duit. Ada duit....ada jasa. Xdak duit.....xdak la jasa. Ada ka yg sanggup berkorban utk korporat? Pasal pa aku x sebut utk negara? Sj la sbb semua dah di korporat kannn. Xdak sapa bak tolong fikir mak dgn pak kat kampung ada mkn ka x. Kalau yg ada harta tu bole la. Kalau yg xdak harta tu kena keja la. Sapa nak bg mkn.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai