j....carter

     Dok lyn john carter. Tp x berapa bole fokus sbb dah tengok kat panggung. So just ignore sj la. Ceta j. Carter ni...ada gak president us yg namanya jimmy carter. Ceta pasal us nih yg paling terkesan sekali ialah isu boikot brg us la. Bukannya tujuan aku nak memperkecilkan usaha boikot ni. Bagus jugak. Tp la ni org dah x berapa boikot dah. Aku x berapa kisah sgt pun kalau nak boikot ka x. Berapa duit sgt la kalau nak beli kfc tuh.
      Tp yg agak terkesan sgt kalau beli brg us yg harga sampai seribu ringgit. Brg yg agak cikai sj. Yg beli tu plak org kampung yg pendapatan x seberapa pun. Sapa boikot sapa sebenarnya. Sapa yg dok bela sapa sebenarnya.
     Tengok x nama blog dan insta dah bertukar. Tengok nama j. Carter mcm cantik sj plak. Dah ubah pun. Taraaa...j.carter. miss j.carter. j for janda? J for jering? Hahaha...lawak raya cina paling slapstik.
     Pasal apa tukar nama? Rasa mcm xmau bg org baca pun ada jugak. Rasa mcm nak ubah identiti pun ada jugak. Kalau boleh tu nak imej yg xdak kaitan dgn masa lalu. Past is past. Xmau ingat dah benda2 yg buatkan aku x seronok. Kena fikir yg seronok sj.
    Bila jd miss j. Carter nih aku nak jd inggeris ka? Ingat lg ayat ali hari tu.....kita org islam x bole ikut cara hidup barat. Cara hidup sama jufak. Solat. Mkn nasi lemak. X berubah pun. Tp seronok dgn nama carter. Rasa agak bertenaga. Terpengaruh dgn gmbr john carter ka? Ada la ckit2. Aku ni bukannya kaki wayang pun. So bila ada gmbr yg menarik ckit tu yg terus melekat kat minda tuh.

Ni kasut yg aku baru beli. Ni gaya duduk yg agak sopan. Dok terkapit dgn vaju kelawar lg. Nak tengok yg gaya kasual?

Taraaaa. Ni kasut ofis. Gaya korporat gitu.

Rasa nak tergelak pun ada jugak nih. Kalau nak up date blog aku pun x bole dah taip guna noraini atau noriza ka. Nora lg la jauh. Kena taip j.carter. what a miracle. Sekelip mata sj bole berubah.
Something hapend to this car. Kdf 8049. Kereta kedua yg aku beli selepas kaw 2936. Yg ketiga plak kdj 6115. 3 biji kereta tp aku xdak lesen memandu pun.
Breakfast hari ni ubi kayu rebus cicah gula. Simple sj. Ubi kayu cabut kemarin. Seminggu ni dok operasi belimbing buluh. Habis semua belimbing aku dah kait. Tu ada lg yg x kait. Semua yg di kait tu nak buat asam sunti. Aku cuba jugak nak buat asam hitam pahang tp x pandai.

21hb...kena tulis tarikh sbb mls nak buka yg baru. Hari ni ada kenduri kat kandih. Kenduri sedara mara. Aku pun mls jugak nak pi kalau sorang2. Nak berbual dgn sedara mara yg jarang2 jumpa. Kalau rakan2 pun aku ni agak payah nak berbual2. Nak cari topik tu pyh ckit. Nak ceta yg formal mcm ngantuk. Nak sembang yg x formal pun mcm x sopan plak. Kena ada gu yg x sopan jugak baru ceria. So kena angkat geng baru la meriah ckit. Itu pun ada gak yg kena paksa baru nak pi. Pak aku dok berleter sakan la. Pasal pa xmau pi. Aku ni x kisah sgt pun. Kalau yg ada plan nak buat kenduri kawin tu yg elok pi kenduri ni. Ada gak pendapat yg mcm ni. Ya la kalau kita x mengimarah kenduri org. Kenduri ni mcm pelaburan jugak la.

     21hb...14.59....sepanjang dok blogging  nih mcm2 dah kena. Ada yg marah2 sampai block x bg masuk pun hado. Tp cik ani x kisah pun. Nak bg baca ka x bg ka cik ani x untung pun. Mcm jugak cik ani tukar nama blog. X mau la dok block org. X bagus. Cuma tukar nama sj. Nak la bg segar ckit. Yg lama tu mcm mandom sj.
     Hari ni pi kenduri. Ada sedara yg tanya aku keja kat mana? Nama aku depa xtau pun tp tmpt keja aku depa tau. Xtau la pasal pa tmpt keja aku lebih glemer dr nama aku. Keja tmpt glemer kut.

21hb....9.00....gara2 breakfast ubi kayu pg td, lutut aku dah berkeriuk. Sakit bebenor nih. Tengah lyn crta perang cina sambil2 lyn jugak lutut yg sakit.

22hb.2.15.....3.15
      Mai nak ceta pengalaman aku pasal insuran ni. Pengalaman yg agak menakutkan dan x selesai sampai la ni. Aku dah masuk insuran kesihatan. Lepas tu ada kwn aku yg masuk insuran yg lain dan tiba2 dpt bantak manafaat bila suami dia masuk hospital. Dpt puluh ribu la jugak. Kemudian bila ada sj yg ofer insuran terus kami pakat2 masuk. Agak tau jugak la apa yg ditawarkan tp xtau nak call sapa kalau nak aply. So sampai la ni kami dok tercari2 org yg kami patut hubungi kalau kami nak buat tuntutan. Tp kami sdg brrusaha la.

     Mai kita study insuran sat.









 


Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai