senaman

     Ada gak kelas aerobik kat ofis aku. Tp aku x sempat nak join. Yg lain tu ada la yg join. Bagus jugak buat senaman nih. Lompat ckit. Bg peluh keluar. Sbb dok terperosok sj kat ofis. Urat dgn sendi x bergerak langsung sbb dok guna otak sj. Lama jugak la aku x bersenam mcm selalu. Selalu tu ada la jugak aku main ping pong atau joging. La ni dah jarang so badan pun dah hilang balance. Balancing tu penting. Dan yg penting sekali dalaman kita. Ada banyak lemak ka dok kumpul kat jantung kita pun xtau. Tau2 colapse sj. So jom bersenam. Ada gak senaman ringkas yg mak penakan aku ajar. Sebelum bangun tidur tu buat regangan ckit. Cuba duduk dgn kaki yg berlunjur. Lepas tu cuba sentuh hujung jari kaki dgn hujung tangan. Berlunjur tu kaki kena rapat la. Selamat mencuba.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai