xdak kuasa?

      Baru2 ni banjir kat kelantan so kami pun x terkecuali bimbang pasal along. Bimbang sj la dan x bole nak buat apa pun jugak. Dia nun jauh kat sana. Bila tau kt selamat baru la rasa lega. Tp mak aku dok bimbang jugak. Mcm mana la dia dok kat sana nun. Itu la antara ayat2 dia. Pandai la dia nak hidup. Nak buat mcm mana...x bole pi. Itu antara ayat2 kami yg cuba bg tenang. Dia berani. Dia bole buat. Aku teringat masa sekolah dulu2. Belajar nak kt mcm mana bila ada dlm sesuatu keadaan. Tp cuma berkata2 sj la. Mcm tu jugak kalau pasal keja. Kalau ada yg mai mengadu kat aku kata teruk dan penat. Aku susah jugak nak faham. Payah jugak aku nak pujuk sbb aku sendiri pun penat. Dan kdg2 rasa teruk sgt tp aku jenis x pandai nak ckp. Atau pun bila aku ceta pun rasanya xdak pun feed back yg meredakan perasaan aku. So inisiatif sendiri la. Kalau penat nak buat mcm mana. Kalau sedih nak buat mcm mana.
      Dulu masa aku pi kl baru la aku tau. Rupanya bila sesuatu yg bukan keupayaan kita x pyh la dok gagah jugak nak buat. Biar lmbt mcm kura2. Jgn jd mcm arnab yg kalah walau pun laju.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai