wajah x ceria

dah nak balik so dah jd sememeh la. Pg pun lebih kurang jugak tp xla seteruk ptg. Dok tunggu kat dpn ofis tengok org brim yg x berapa nak berpusu2. Aku? Sapa tau kat mana ada zat besi yg benar2 besi punya. X pun ubat minda yg bole bg fikir lg laju. Tp bila mcm ni aku cuba bayangkan aku yg dulu. Memang la x muda mcm dulu pun. Tp semangat yg penting. Semangat yg membara tu patut di kekalkan. Kalau ikut penat rasa mcm nak tido kat coridor ofis sj. Esok x pyh pi keja dah. Tenyeh sj mata terus buat kerja. Siap air sj utk basuh muka dgn gosok gigi. Seminggu sekali baru balik rumah. Buat mcm dok berulang kat kl dulu2. Zaman dah berubah ka? Semua kena kejar kemajuan ka. Termasuk dgn aku sekali la. Nak kejar pun dah xdak daya pun. Seronok kalau dok keja sendiri. Bole dok menjahit ka. Ataupun buka bakery ka. Semua aku usaha sendiri. Xdak dok lorat kat org. Tp bole ka dpt gaji mcm la ni. Kalau umur 18 dulu agak sesuai la. Ni dah dkt setengah abad. Baru dok cari2 keja yg sesuai ka. Hari ni dok usha rumah prima. Rasa mcm x layak sj sbb mahal sgt. Standard aku ni flat sj la yg sesuai. 

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai