sebelah...

      Nmpk mcm aku dok sebelah kat indon ka. X jugak. X sebelah mana2 pun. Neutral. Aku ni xdak anak pun. Ingat jugak nak ambik maid jaga mak aku. Tp dia mau ka. Dan yg lebih penting aku mampu ka. X bole byg kalau maid masak kat mak aku. Tp ada gak org yg suka ambik maid. Itu pilihan masibg2 la. Dok kena mcm2 pun masih sanggup jugak. Dlm hidup ni x banyak pilihan sebenarnya. Kalau suami isteri nak keja kena ambik maid.
      Aku dah pi indon pun. Kat indon xdak pun mamat bangla mcm malaysia. Semua totally rakyat indon. Kalau ada pun rakyat malaysia ni yg dok pi shoping tu la. Kat korea pun mcm tu jugak. Yg buat keja semuanya rakyat korea. Yg dok cuci sampah pun rakyat korea. Tp kat mekah banyak indon. Bangla pun ada jugak. Yg dok buat keja tu bukannya rakyat arab la. Semuanya org luar. Kesimpulannya arab kaya tu yg bole upah maid. Org malaysia? Kaya ka? Mcm kaya la jugak. Indon plak?
     Tp bg pendapat aku plak apa2 yg kita usaha sendiri tu lebih berbaloi. Anak yg kita didik sendiri pun mcm tu jugak la kot aku rasa. Aku ckp mcm tu sbb aku xdak anak. Tp aku rasa amat bangga jika berjaya buat sesuatu. Kalau sapu sampah pun kita patut berbangga.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai