resepi kek

     Aku la tukang masak....hahaha. kisahnya cuti hari tu tengok rancangan masakan x'mas jamie oliver. Banyak la juga resepi yg menarik. Tp aku cuba buat yg ringkas sj la. Kek yg bubuh dlam mangkuk. Kemudian kat tengahnya buh aiskrim. Lepas tu potong buah kering buh atas aiskrim tu. Kemudian tutup balik dgn kek. Tekan kejap2 lepas tu simpan dlm peti sejuk selama 4 jam. Bila aku rasa balik selepas 4 jam....rasanya biasa sj. Tp aku rasa balik selepas 2 hari sedap rupanya. Buah2 kering tu dah jd lembut sgt. Ada rasa masam dr buah mangga kering dgn buah kiwi kering. Kek pun dah sebati dgn aiskrim. Sedap sungguh. Tp jamie tu buat cantik la. Mangkuk tu dia alas dgn plastik. Bila dah beku bole tanggal dr mangkuk tu. Atas tu buh coklat cair lg. Memang nmpk cantik la. Aku? X tanggal pun dr mangkuk tu. Nak mkn cedok sj.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai