bahagi masa

      X tau la mcm mana org bole bahagi masa. Ada kerjaya hebat. Ada famili lg. Bole masak lg kat famili. Kalau yg mkn kat luar? Ok jugak tu. Kau hado cik ani. Tp aku memang respect yg bole masak lg. Lebih respek lg kalau  ada suami yg balik dok sj. Ataupun siap2 keluar main badminton. Sihat jugak badan. Ada yg baca paper sj. Bini la dok kalut kat dapur. Well....aku xmau bayangkan pun kalau bole. Memang rasa ngeri pun. Kelemahan jugak nih. Ok dulu ceta yg karut marut nih. Apa aku masak ptg ni? Masak lemak ikan selar kuning. Buh rampai timun. Goreng ikan bilis. Nak snap gmbr memang xdan dah. Sturving sgt while cooking. So faham2 sj la kan. Ini masakan yg mak aku suka masak dulu2. Kalau ikan tamban kering pun bole jugak buat masak nih. Kat ofis tengahari td mkn sambal tumis tauhu dgn sayur kobos goreng. Itu sj. Dok cuba ambik makanan yg minimum. Xmau banyak sgt. Susah jugak nak ubah tabiat makan nih. Tp aku kena ubah jugak bila telinga aku rasa x selesa. Bole jugak berjimat. Pg2 memang dah x beli makanan kat luar sbb aku mkn kat rumah sj.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai