......

      Mls dah nak cari tajuk. Tu yg titik sj. Waris ni utk yg mcm aku ni memang pak aku sj la. Dan yg seangkatan dgnnya. So x ingat nak cari waris? Ingat pun. Tp belum jumpa yg sesuai. Dan nak bg sesuai tu amat la pyhnya. X mau la nak condem sapa2 pun. Satgi ada yg terasa plak. Tp kwn2 aku yg senasib dgn aku banyak yg dah pun buat persediaan. Cuma aku sj yg agak lmbt. Persediaan yg mcm mana? Persediaan pembahagian harta. Materialistik ka? Selalunya yg tua2 sj yg sesuai buat ni semua. Tp yg golongan mcm kami ni pun memang kena buat jugak. Selalunya hibah la. Bukannya nak ceta kt kot banyak sgt harta pun. Tp mcm aku kt persediaan sj. Tp ada jugak kwn2 aku yg pertikai kan. Kut2 kesian kat suami dgn anak2 sendiri nanti. Ya la kalau ada nanti. Itu pun dah termasuk dlm persediaan jugak. X mau la nanti anak dgn laki sendiri kebulur plak. Tu pun kalau ada la. Kalau ada yg sudi memandang. Chewah!
      Pengalaman aku la....kwn2 aku yg solo ada yg ambik anak angkat. Tp ignore sj bila dah ada anak sendiri. Bukannya tinggal langsung tp bg kat mak depa jaga bila dah sda anak sendiri. Mungkin takut ada beza kut. Mungkin la. Ada gak yg ambik anak angkat on paper sj. Such as anak penakan sendiri pi buat surat bg jd anak angkat. Bole la dpt potongan cukai ka apa. Mcm ni pun aku x berapa suka sgt. Mcm hipokrit pun ada jugak. Bg aku kalau x sanggup nak kawin pun mcm mana nak ada anak sendiri kannn. Kdg2 bila kita plan sesuatu tengok2 masa dah pun berlalu. Timing dah jd salah pun. Timing tu kena sesuai.
     

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai