menjadi

      Sebelum balik alma pi as dulu grab something yg new. Apa tu? Nak rahsia dulu la kot. X syiok jd materialistik sgt. Itu benda2 asas sj. Singgah kat sahab perdana. Well......memang lambang kedah amat kat ctu sbb amat berlopak2. Tp sejak dulu lg dah berlopak2 mcm tu. Patut kena hijrah nih. Tp banyak hotel budget kat ctu. Agak logik la sbb utk yg terlepas bas. Ataupun yg nak pi langkawi esoknya ka. Ada jugak yg sewa kat ctu. Tp ada lg yg menarik perhatian aku. Mata aku tertengok agak banyak jugak la perempuan2 yg agak2 muda dok berbual kat lobi hotel budget tu. Nak kt perempuan x elok pun tengok bertudung litup pun. Hmmmm....!
       Tinggal dulu bab tu. Hari ni tiba2 aku teringat kat cikgu2 aku dulu. Cikgu ni tugas yg amat mulia. Baru2 ni tengok ceta srk berlakon. Ada adegan heroin bg jatuh buku. Dok kutip buku ada yg mai langkah buku tu. Heroin tu marah2 la. Yg pijak tu minta maaf pun dia dok marah lg. Yg dia marah sgt sbb x hormat pd ilmu yg ada dlm buku tu. Logik jugak sbb kalau kita pijak buku....apa yg ada dlm buku tu la yg akan masuk dlm otak kita. Aku ingat lg mak aku memang pantang dok baling2 buku. Balik pd tugas cikgu, yg menyampaikan ilmu tu tentu la sgt2 mulia. Tp cikgu pun manusia biasa jugak. Ada mcm2 fahaman. Ada yg ada fahaman komunis pun. Not really komunis la. Agak2 la. Kalau yg very2 komunisma tu agak x sesuai la. Kalau yg islamic tu ok la. Dan kena ada yg islamic sbb masa depan anak2 kita terletak kat tgn depa.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai