aidiladha

     Hari ni hari raya aidiladha. Aku nak tulis tentang apa. Projek la. Ayat yg betul ialah next projek. Pasal aku pi korea hari tu ada banyak gak yg dok tanya cost berapa. Aku nak ckp pun sampai segan. Segan dan campur x ingat sama. What a small my kotak memori. Ada beza rupanya kalau pi dgn tour. Next year mungkin aku nak try pi lain dgn tour pi korea. Nak try buat perbandingan. Sebelum ni pun aku dah pernah pi bandung dgn tour. Tp aku rasa pengalaman pi sendiri lebih seronok. Pi dgn tour pun seronok jugak tp agak kurang la. Tp teringin nak rasa pi dgn tour pi korea. Nak tengok depa bw pi mkn tang mana. Kalau pi bandung hari tu pun aku banyak mkn sayur jugak. Bila mkn daging rasa x bole telan walaupun pi negara islam. Korea lg la aku x ambik daging. Sbb bukan negara islam.
     Kalau pi dgn tour ni x bole dok lama mcm pi sendiri. Nak suruh tour bw jln lama2 memang rabak la. Kalau pi sendiri memang kena dok lama ckit. Memang x puas kalau dok sat sj. Banyak benda yg nak kena explore. Tp dgn teknologi talipon yg ada kalau pi sendiri pun xdak masalah. Cuma kena peka dgn benda2 asas. Aku teringat ada sorang kawan aku yg bila balik dr korea pi belajar bahasa korea. Lepas tu pi korea lain. Ni tentang bahasa la. Org korea memang agungkan bahasa depa. Tp kita bole follow teknologi depa. Xdak masalah dgn teknologi depa sbb samsung ada kat tgn kita.
     Ada jugak yg aku jumpa kat korea hari tu pi jepun sendiri. Mcm menarik jugak. Tp aku lebih tertarik NZ dgn aussie. Yg nearby sj. X la sejauh jepun. Tp aku teringin nak rasa udara segar kat sana. Dok tengok bunga2 kat dlm insta salam2benua sj. Why not aku pi pegang bunga2 tu kat sana. For sure makanan memang x halal. Tp bole cari kedai islam jugak. Kalau x pun pi csri sj cik puan salam2benua tu. Bole jumpa ka? Aussie tu luas sgt. X sabar rasa nak explore aussie. Kalau panjang umur dan murah rezeki....aussie...pls wait for me.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai