agresif

     Am I agresif. Aku ni agresif sgt ka. Garang sgt ka. Garang x bertempat ka. Ignore sj la. Tp tiba2 dok teringat sesuatu. Teringat sgt sampai kena tulis baru bole lena kut. Lupa dulu pasal betapa garangnya aku. Mai nak tulis pasal mahkamah. Aku ni malas nak google pun. Aku tulis sj apa yg ada dlm otak aku. Ini kira mcm memo aku la. Catatan aku apa2 yg aku terjadi dan apa yg kut2 nanti aku terlupa. Mahkamah ni tmpt org cari penyelesaian. Ada hakim dan ada peguam. Ada mahkamah juvana. Ini utk yg x cukup umur tp dah galak nak jd jahat. Dah cenderung nak buat jahat dan tertangkap. Ada mahkamah sivil. Ini mahkamah law omputeh. Ada satu lg mahkamah syariah.
     Apa tu mahkamah syariah. Yg berkaitan dgn org islam. Kalau yg x puas hati bole rujuk la kat ctu. Kalau yg dehil pun dirujuk kat ctu jugak. Kes nikah cerai ka. Nak cerai dan nak tuntut nafkah. Nak minta cerai ka. Ada satu lg kegunaannya iaitu tuntutan harta pusaka. Kalau yg x puas hati bole rujuk kat ctu. Kalau ada pembahagian harta yg dirasakan x adil bole pi kat ctu. Undang2 ni mcm mana lengkap sekali pun mesti ada kelemahan jugak.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai