jin

     Jin ni mcm ceta I dream of jeani dulu2. Kisah pasal jin ni aku terinfat pengalaman aku masa budak2 dulu2. Masa tu aku, kakak aku dgn mak2 penakan aku pernah jln dlm area hutan ckit la kat yan. Ada rumah kosong kat tenfah hutan. Kami terpetik bunga sj. Tau2 x bole keluar dr kawasan tu. Buang bunga tu baru bole keluar. Kiranya rumah tu ada security la. Balik pd ceta la ni. Kat rumah aku kat yan sana dok mengamuk dgn toyol. Ceta pasal toyol ni aku xla nak caya sgt. Tp bila terjadi kat diri sendiri....well....kena caya la jugak. Dari mana toyol ni? Ada yg kata asal dari mekah. Utk yg penah pi mekah ceta ni mcm x logik sgt la. Pasal apa tempat suci nak ada benda yg mcm tu. Kat kampung aku sebelum ni ada la jugak ceta toyol ni tp kali ni amat2 meriah plak. Sama pesat dgn pembangunan kat yan.
     Tp apa untungnya toyol ni? Dia akan kutip duit kat tuan dia. Tp kalau dari segi ekonomi toyol ni x jana pendapatan langsung. Nak jana mcm mana tu kalau semua org ada toyol. X pyh buat keja dah. Toyol sj dok buat keja. Zaman internet mcm x logik la toyol ni. Tu plak xdak la tengok org yan yg kaya sgt. Kalau lhdn pi quiry pendapatan agak2nya apa la org yg ada toyol ni nak ckp. Dari mana la depa nak ckp depa ambik duit dari mana.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai