confius

     Rasa jem benar otak aku. Dok fikir mcm2 plak. Tetiba jd mcm ni. Mood yg ceria jd hilang. Nak bg mood ceria mai balik nih. Apa yg aku kena fikir ialah ni la cabaran. Cabaran yg amat besar aku rasa. Tp bila fikir kalau aku balik keja kat yan pun....hari2 akan tengok sawah bendang. Celik sj mata ada sawah. Nak bau shoping complex pun susah. La ni parkson nak ada belakang pejabat sj. Dpn pejabat plak nanti akan ada flat yg mewah. Kalau kat yan? Apo hado? Tp kalau ckp banyak pun satgi org yan marah plak. Mcm tu jugak dgn ofis aku. Tp yg terasa tu sbb nak buat kenduri. Ada yg bg cadangan bancuh sj air sendiri. Dan ada yg bw masuk pantri air secawan pun. Sadis ka? Ada yg lg dasyat dr tu pun. Dah jd x sadis pun. Bila fikir balik....betul la mcm peringatan yg aku dpt tu. Kami sj yg suka tp yg mai tu x suka pun. Apa pun kita x bole tau apa yg ada dlm otak org. Org suka ata x suka. Tp kalau org yg ada ni pun x berapa suka memang jd payah la. Itu yg aku rasa sedih sgt. Bukan sadis. Tp sedih kalau ada yg jd mcm tu. Kalau diri sendiri x hargai sapa lg yg nak hargai. Aku ingat lg dulu2 kalau mak aku marah. Dia mesti sebut ....xkan nak tunggu org tanjung mai buat. Ni aku dah dok kat tanjung...agak2 org mana yg nak mai buat. Lu fikir la sendiri.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai