berkorban...

    Ahad ni sj nak raya korban. Dulu2 teringat mak selalu ckp raya korban ni utk yg pi haji sj. So xdak la buat persiapan sgt mcm hari raya puasa. Yg paling ketara sekali baju raya la. Beli baju raya pun masa raya puasa sj. Tp bila buat korban tu baru la rasa meriahnya. What is raya korban. Tentu la peristiwa nabi ibrahim dan anaknya nabi ismail. Utk yg pi haji pasti la dpt rasa sendiri situasi mcm mana siti hajar berlari2 anak mendapatkan air utk anaknya. Baru ni tengok kat tv pengalaman yg berada kat mekah. Bila selesai sj mengerjakan haji...time dpt berdoa tu amat la tersentuhnya. Ok ...tinggal dulu bab ni.
       Kemarin baru sj beli majalah saji. Tajuk kentang dan taufu. 2 benda yg aku suka. Balik tu aku cuba satu resepi dr dlm majalah tu. Kentang bakar dgn mustard. Mustard tu gaul dgn telur. Buh garam lepas tu bakar. Rasanya sdp jugak. Campuran mustard dan telor tu rasa agak lain ckit. Aku buh bawang besar yg blend jugak. Kalau dlm majalah buh madu dan lada sulah. Tp aku buh gula. Still manis what. Lada sulah plak aku x mau buh sbb mustard tu dah rasa agak pedas dan tajam. Dok belek pokok nenas aku kemarin. Kena biar bg anak2 nenas tu besar ckit baru bole ubah kat dlm pasu. Sabar la yer.
     Ceta bab sabar ni kemarin ada yg selalu mai kat ofis aku tiba2 bg kat aku borang kosong yg xdak nama. Suh isi nama pun dok bertempik lg. Aku rasa minggu dpn mesti tough day sbb nak buat peraturan baru plak. Rasa mcm ada objection sj nih. Apa pun kena cool sj.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai