bercuti

     Kemarin cuti so aku keluar jln2. X plan pun sebenarnya. Tp bw jugak anak2 pi taman ular. Aku singgah kat as. Cari barang nak pakai utk dinner. Kali ni tema stailistar. Kena ada stail dan bintang. Kalau ikut tajuk la. Aku ni setiap kali dinner dok cari jugak baju nak pakai utk dinner. Tp tetap failed jugak. Xtau la pasal apa. Ada yg pi tempah kat butik pengantin dan aku xla sampai mcm tu. Persiapan ala kadar sj. Kat as xdak baju yg aku berkenan. Tp beli jugak la gelang yg shining sikit. Dpt jugak satu bahan. Lepas tu terus pi perlis. Masuk sj area perlis dah rasa semacam sj. Aku memang x tahan pun. Sampai sj kat taman ular..semua pakat masuk la. Tengok ular pun mcm nak lena. Apa yg menarik?
Ni kulit ular sawa yg dok dlm cermin. Cantik dan memang sesuai buat kasut atau beg.
Ni plak ular kapak. Cer tengok bentuk kepala ular kapak yg bentuk segitiga. Semua jenis ular kapak kepala bentuk segitiga. Itu yg orgtua aku ckp. Dulu2 mana la ada taman ular tp itu la cara orgtua aku ajar kenal ular. Ular kapak kat tempat aku xdak. Yg banyak kat tempat aku ular tedung senduk. Bisa jugak.

Ada rusa dan burung unta. Burung unta tu biasa la. Tp rusa ni berbau sebiji mcm kambing. Kami mkn kat tepi sg batu pahat tu la. Lepas mkn pi gua kelam. Kat gua kelam aku x tutun dr kereta pun. Rasa penat sgt. Anak2 sj mandi dan masuk dlm gua. Lepas tu bergerak ke wang kelian. Wang kelian ni menarik nak ceta.
Ni kawasan dlm perjalanan.


Kiri kanan ada hutan. Sgt2 la menakutkan. Dah la naik bukit pun tinggi. Kesimpulan yg dpt dibuat.....aku xmau pi dah.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai