on call

     Raya haji nanti along mungkin x balik lg sbb on call lg. Bila dengar tu mcm....mcm2 la...xkan sedia dok on call raya kut. Tp bila baca insta drhalina baru2 ni baru la tau. Apa yg aku tau? Mula2 dia tulis...pasal apa jd doktor. Apa yg dpt bila jd doktor. Mcm tu jugak jd misi. Misi merawat org sakit. Dpt banyak pahala. Di doakan oleh malaikat. Kalau kita ziarah org sakit dpt banyak pahala. Rawat org sakit lagi la dpt pahala. So....be positif. Mcm tu jufak dgn keja2 lain. Bila ingat balik pasal apa aku keja par. Masa tu dok ingat nak bantu keluarga aku. Apa pun kita kena ingat pd permulaan. Kalau dah lama kawin pun cer ingat balik mula2 kita nak kawin dulu. For sure jd masa bulan madu punya. Ya la...nak kawin yg banyak dugaan tu. Penatnya kita nak capai cita2 kita.
     Ceta bab kawin ni....baru2 ni ada sepupu aku yg sambut anniversary kawin. Kemudian sikit sj masa aku keja. Aku keja pun sejak tahun 1991. La ni dah 2014. Cer tolak tengok. 20 tahun lebih. Rasa mcm baru sj arwah tok aku dok buat tilam utk dia lapik duduk. Arwah tok aku dulu suka mengait. Aku ingat lg tilam tu dia kait. Rasa mcm baru sj semua tu berlaku. So utk yg sambut anniversary tu....happy anniversary.  Nak berjaya memang susah. Tp nak kekalkan kejayaan tu ĺg susah.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai