cut of...

     Hari ni dah bertapak kat hospital pantai. Sbb telinga aku dah berdendang sgt. Sakit sgt. Pi jumpa doktor...dlm telinga aku dah bengkak sgt. Tp nasib baik la payment x mahal sgt. Aku ingat kan nak kena sampai seratus ringgit. Maklum la hujung2 bulan ni. Kalau kena yg banyak mau parak jugak la. Tp selepas ni memang kena cut off la udang dan ketam. No ketam nipah. No udang lipan. Baru la bole say yes kat telinga.
     Lama x update apa yg aku buat. Dok tulis pasal perkara berbangkit sj. That is the fact. Itu semua pun kena fikir gak. Tu yg aku tulis jugak. Cerita plak aktiviti yg menarik. Kemarin ada pengambaran hari raya. Semua org jd pelakon extra. Ala2 ucapan lselamat hari raya di perantauan gitu. Cik ani pun berlakon jugak la. Mungkin utk dibawa ke kl. Aku rasa la. Aku pun x berapa pasti sgt. Org suruh buat aku buat sj la.
     Tengahari plak ada yg minta nama gerai raya. Nak nama apa? Xkan plak kerepok lekor? Nama sj gerai raya 7 likur. Waaaa...sinonim ngan kerepok lekor. Sbb apa 7 likur? Kena ada huraian jugak hak ni pun. Apa tu 7 likur? Pernah tengok ceta khabi khushi khabi gham. Yg dia tanya pasal mlm sambut menantu tu. 7 likur pun mcm tu jugak. Pernah sambut mlm 7 likur. Malam 7 likur tu mlm 7 hari menjelang raya. Mcm malam2 lailatulqadar jugak la. Kira mcm mlm  kemuncak la. Kalau dulu2 time tu la mak aku akan buat kuih. Antara kuih kegemaran mak aku ialah kuih kacang. Kuih yg simple dan murah.
     Habis bab 7 likur. Petang kemarin plak ada senarai nama jawatankuasa sambutan raya. What a miracle. Aku jd bendahari. Dah umur 4 siries ni la jawatan yg tinggi aku ada. Pernah gak dpt jawatan tp xla tinggi mcm ni.
 

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai