renew..

     Semalam pi shoping kat gurun. Shoping lg!. Not really la. Kesahnya dah jd wayar shot kat rumah aku. Apa ni? Kipas angin berdiri kat  rumah aku dah rosak. My adik ipar aku dah kena 'renjatan'. So bini dia beli yg baru la. Dah x berani guna dah. Tp sebenarnya sebelum ni pun aku pun dah kena tp dok buat bodo sj. X rasa teruk sgt pun. Tp kali ni teruk ckit la. Dah berapa tahun usia kipas angin tu rasa2nya? Kipas angin tu adalah barang pertama yg pak aku beli rumah kami masuk elektrik dulu. Aku ingat lg masa pak aku beli dulu. Bw balik dgn teksi rasanya. Pak aku pegang tang tengah. Lepas tu batang kipas angin tu jd kiat. Tp masih bole guna la. Sampai la ni baru rosak. Bila rumah kami masuk letrik? Rasanya umur cik kiah. Dah dkt 40 tahun. Tu dia lamanya umur kipas angin tu.
     Kemarin pi shoping tudung nak tergelak rasa. Turun sj dr kereta kaki aku dah terhencot2. Dah banyak hari selumbar apa tah masuk kat kaki aku dan x bole nak buang. Halus sgt dan x nampak. Nak tunggu sampai jd bengkak dan merah ckit baru bole buang rasanya. Kedai prrtama dah jumpa tudung yg aku berkenan tp nak jln2 dulu konon. X mau beli lg. Patah balik sj dah habis. Kedai kedua dlm dok belek2 pun dah berebut. So aku kena beli la jugak sbb nampak mcm x banyak. Selendang sj pun. Harga pun x sampai rm20. Pi kedai ketiga jumpa tudung kanggaro yg harganya rm6 sj. Selendang aku beli 2 helai. Yg kanggaro aku beli 3 helai. Kali ni aku bw baju sekali  nak bg warna sama. 3 helai sj yg aku match betul2. Yg 2 lg tu aku beli utk nak pakai uniform gak. Selalunya aku x bw baju kalau beli tudung. Aku beli sj.
     Aku selalu beli warna coklat, krim dan warna2 yg x terang sgt. Semua warna aku bole sj pakai. X semestinya kena sedondon. Janji warna tu x terang sgt.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai