sireh pinang...

     Bila dok ceta pasal budget nak kenduri memang la banyak. Tp kalau memang berat hati pisang sesikat pun rasa mahal. Just imagine nak belanja org makan. Kalau nasi beriani plak tentu la mahal. Ckp pasal kenduri ni sebenarnya perlukan keikhlasan. Memang duit kena belanja banyak tp kena fikirkan ganjaran pahala yg kita dpt. Pahala merapatkan silatulrahim. Pahala membaca tahlil dan mendoakan kesejahteran org tua kita yg dah lama meninggal.
      Mcm buat kenduri kawin memang perlu duit yg banyak. Kata org kena jimat la dan x pyh nak membazir. Nak jimat mcm mana? Guna sj sireh plastik masa buat sireh junjung? Ok jugak la idea tu sbb la ni org dah x mkn sireh.
Ini sireh junjung yg kami buat masa along kawin. Kalau nak buat sendiri make sure x lipat kuat2 sgt sbb sireh ni akan patah dan renyuk. Buat kena penuh lemah lembut. 
Ni plak pelamin masa bertunang. Kalau ada yg kata x cantik pun aku x kisah. Janji aku buat. Lepas sj majlis kain2 ni aku gunting buat curtain. Masa kenduri kawin pun mcm tu jugak. Kain2 yg kami guna utk pelamin kami gunting buat curtain. Curtain pun aku buat sendiri sbb x scalopp tang mana pun lurus sj. 
Yg pose dgn aku tu plak anak kak pupu aku. Kira mcm anak sedara aku la jugak. Umur lebih kurang sj. Dulu2 main tuju pot sekali. Tau tuju pot? Tp kami dua org ni yg paling penakut sekali. Takut kena tuju. Bila main asyik lari kok jauh sj. Buatkan semua org marah. Ya la..penat la org nak ligan. X pi susun tin pun. Hahahaha. Lawak bila teringat dulu2.


Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai