serawa lenggak

     Hari ni memang I truly have serawa lenggak. Why? Bangun pagi have a nasi goreng for breakfast. Nasi goreng pun org masak. Pi kat ofis plak ada jamuan sambut posa. Ina buat kenduri bihun goreng. Ada gak yg bw kueh. Kemudian I jamah jugak sepinggan. Kueh  memang x boleh jamah langsung la sbb dah over loaded. Lepas tu terus franking sj sampai tengahari. Stop sj franking tengahari memang dah letih sgt. Org lain sambung lg mkn aku terus berehat. Otak yg tepu kena bg cair dulu. Rehat sambil dengar lagu dlm failing. Memang x boleh pi mana la sbb time ni hujung julai. Tau hujung julai? Kalau musim buah org ckp hujung julai maknanya musim buah ti dah nak habis dah. Kalau org mkn gaji ni time hujung bulan la. Nak beli apa kena tunggu gaji yg on the way dah nak mai. Around the corner sj. Sabar la yer.
     Bila dah lega ckit pi kat pantry memang dah clear la pantry. Aku sambung mkn apa yg ada sj. Sbb malas dah nah nak pi cari makanan. Lepas tu sambung buat keja ckit lg. Sj nak bg stat tinggi ckit. Bila buat keja dgn stat dan line la ni kena up to date selalu. Tu pun yg kena buat dok tunggi dah kat meka. Dok bersusun kat meja yg x berapa best tengok. Semak meja dan semak mata.
     Org lain semuanya dah pi window shoping. Time pukul 2 sj semua balik. Ada yg beli ubi kayu rebus dan semawa kat aku. Aku jamah la ckit. Mcm menarik. Ubi kayi tu rasanya manis sbb direbus dgn gula siap2. Lepas tu ada kuah santan. Lebih kurang serawa la. Katanya di beli kat kedai makanan siam. Bila dengar kepala aku terus jd pening. Aku pun x pasti kenapa kepala aku jd pening tiba2 sj.
     Kedai makanan siam tu aku rasa halal la yg dibeli tu. Tp mungkin badan aku yg x berapa nak chat. Ayaupun darah tinggi aku ada naik dah ckit ni. Ya la...pg nasi goreng yg berminyak. Lepas tu bihun plak berminyak. Lepas tu ubi kayu yg ada santan lg. Semuanya berlemak. Bila sambung balik keja memang daj rasa semacam sj
Amat2 x selesanya. Pengajarannya lain kali bila makam take note dulu..jgn ambik makanan yg too much oily. Jgn dok buat badan mcm org muda lg. You are already 40+ cik ani! Tu la akibatnya kalau nak dok sj. Nak buat serawa lenggak sj.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai