retis

     Rasa mcm retis plak dah. Bila ada yg ckp suka baca blog aku.hehehe. tp rating blog xla banyak sgt pun. Tp bila masing2 cbuk dgn keja...tu yg bila baca blog sj bole tau perkembangan kwn2. Rating x penting pun. Aku lebih pentingkan apa yg aku fikirkan. La ni aku mcm terfikir apa yg aku mau sebenarnya. Sebenarnya.....! Kerana terpaksa aku relakan....! Tu semua tajuk drama+novel. Mcm isu zakat tu, aku pun pelik dgn penerangan kerani tu. Mula tu dok kata bg nafkah tanggungjawab suami. Bila aku kt memang isteri sorang sj keja....baru dia mcm setuju plak. Dia kt bole tukar plak. Tp bila rujuk pd internet, cara pengiraan zakat memang xdak utk pendapatan yg disara oleh isteri.
     Ini bukan la kes suami yg abai tanggungjawab. Ini sbb ada persetujuan bersama bahawa suami akan duduk dirumah jaga anak. Kalau bole tukar mcm kerani tu kt td, bole ka tukar dlm sistem. Sistem memang dah disetkan suami kena sara keluarga. Ahhhh...payah jugak. Aku rasa sebelum set kat sistem kena set kat minda dulu bahawa isteri jugak kena sara keluarga.
     Ada satu lg pendapat yg menarik. Xmau byr zakat sbb nak refund kat lhdn sj. Pasal apa jd mcm ni? Ini pendapat aku...sbb yg kena byr tu gaji x banyak sgt. Kena cukai pun x banyak sgt. Kalau kena byr cukai beribu2 memang gelabah jugak. Tu yg byr zakat jugak tu. Apa pun kena rujuk pakar jugak la dlm soal2 yg mcm ni.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai