ratu kontraversi

     Ratu kontraversi tu mcm mana agaknya. X sedar plak selama ni aku selalu bikin kontraversi. Mcm la ni kalau isu zakat tu kontraversi ka? Ada gak yg kt kat aku la ni dah banyak yg isteri sj yg bekerja. Aku rasa pun banyak jugak. Tp ada yg iktiraf x? Mcm mana kalau diri sendiri kena mcm tu. Kalau tiba2 kena jaga anak dan isteri pi keja.
     Rasa2nya bole nak tahan apa2 yg sedara mara mak kt. Kalau yg ada anak lelaki tu bole tahan ka bila tengok anak kita kena masak dan kena jaga anak. Ckp memang la senang. Mcm jugak dulu2 masa jawatan par ni baru ada. Ada par perempuan. Ada jugak par lelaki. Tugas plak sama rata. Sbb? Dah gaji sama rata kannn?
     Logiknya memang kena layan sama rata. Apa yg lelaki buat, perempuan pun boleh buat. Lelaki bw bas, perempuan pun bole bw jugak. Nak kt apa lg. Yg perempuan tu x pyh la nak tunjuk manja sgt. X bole itu. X bole ini. Ada sj alasan. Yg mengandung kt alah. Mai plak bersalin, lepas bersalin x bole jugak nak angkat berat2. Alasan..lepas bersalin. Lama sikit pun x bole jugak. Alasan...bersalin cara operation. Kira sampai selama2nya la x bole.
     Bila perempuan bole buat semua..apahal plak dgn suami yg isteri sj keja. Kena bole buat semua keja la jugak. Tp ada ka yg iktiraf. Memang la banyak org buat tp ada ka yg dpt pelepasan. Maksud aku tolakan tu la. Ada ka tolakan yg dpt membantu. Ckp senang la tp yg nak tanggung memang amat2 la sengsaranya.
     Mcm aku yg par perempuan ni..kalau selalu dengar alasan yg aku sebut tu. Apa perasaan aku yg x kawin ni. Nampak mcm aku sj yg x bole bg alasan mcm tu. Dah x kawin nak bg alasan bersalin mcm mana kannn?. Kalau yg x bg alasan gitu xpa la. X semua org suka bg alasan mcm ni. X semua org ada masalah yg sama.
     Bila aku ceta mcm ni nanti ada yg dok ingat aku cuba dok raih simpati. Kut nanti ada yg menangis sedih baca tulisan aku ni. Aku bukannya nak minta simpati pun. Ini pengalaman aku. Bukannya nak buat kontraversi pun. Tp kalau ras mcm kontraversi xtau la plak. Bila ada yg mengalaminya baru tau mcm mana rasanya.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai