pro dan kon

     Ada yg ok dan ada yg x ok. Ada baik dan ada buruknya. Apa ni? Bila aku tulis mcm ni ada baik dan ada buruknya. Kadang2 bole jd kontraversi pun ada gak. Apa yg jd ada sbbnya. Mungkin afa yg kt aku yg salah. Aku plak kt aku x salah. Aku plak rasa org lain penyebabnya. Mcm lagu bangau oh bangau....memang makanan aku! Bangau xtau pun pasal apa perut dia sakit. Banyak sgt org yg terlibat. Mcm kes fail cukai aku tu....mungkin ada yg buka secara x sengaja. Mungkin la. Itu sj ayat yg menyedapkan hati. Buat apa la depa nak tau pasal aku. Bukannya retis popular.
     Dan sbb aku x kawin lg....aku pun xtau nak ckp apa. Bole ka aku nak perincikan satu persatu? Tp apa yg pasti aku x berapa suka kalau sebarang tolakan. Semua yg ada konsep ditolak aku x berapa suka. X fhm? Ada gak yg suka dgn konsep tolakan. Mcm kes zakat tu. Ada yg suka dibuat satu lg tolakan....kalau la ada tolakan utk si suami kalau isteri sorang sj keja! Itu tolakan yg bagus. Tp aku x ni kes agak beza ckit.
     Org2 tua kt jgn selalu dok tolak kalau org mai meminang. Aku yg tolak ka. Dlm hidup kita..kita mesti pernah buat keputusan yg kita akan menyesal. Ya la..by hook or by crook, nampak mcm brutal tp masih lg perempuan. Org kt sekeras2 kerak nasi kalau buh air cair gak. Itu la perempuan. Kdg2 dgn pertimbangan akal aku ada gak yg aku x berapa suka. Ada benda yg aku suka tp org lain x suka. Ada gak benda aku x suka tp org lain suka sgt. Dan kdg2 yg bodo tu bole jd cerdik...dan yg cerdik pun bole jd bodo. Pening ka? Aku sendiri pun rasa pening la ni.
     Bila fikir balik, mungkin ini rahmat ramafan. Bulan yg mulia tiba2 aku bole terfikir semua benda yg begini. Sungguh besar kuasa Allah.  X siapa yg tahu rahsianya.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai