petua...

    Aku ingat lg dulu2 kalau pagi2 x boleh buat bising. Mak aku memang amat2 pantang kalau ada anak2 dia yg menangis waktu pagi. Kalau ada yg nak pi keja tu kena pi keja dgn gembira. Nak pi cari rezeki tu. So ini la petua yg aku pakai sampai la ni. Dan memang aku rasa petua tu amat logik sgt. Cuba bayangkan kalau nak pi keja bini dok membebel. Anak plak dok keriau sj. Pi keja pun berserabut la. Memang masa nak pi keja pun dah berserabut kannn? Lain la kalau ada laki yg memang suka sgt bini dia dok membebel sj. Suka dengar anak2 dok menangis sj. Ada ka yg suka?
     Aku praktikkan petua ni la ni. Kalau yg mai kat kaunter tu yg serabut awal2 pg memang susah la. Awal2 lg dah kena dok handle yg bg pening. Bayangkan kalau kena dok handle yg pening sehari suntuk. At least mai la yg senang ckit. Maksud aku yg x banyak kerenah sgt.
          Yg paling elok sekali mulakan dgn bismillahhirrahmanirrahim. Insyaallah semuanya akan berjalan lancar.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai