panas.....

     Cuaca memang amat panas la ni. Keluar dr ofis sat sj pun dah rasa nak pecah kepala. Tp bayangkan kalau sehari suntuk kena dok kat luar. Teringat dulu2 masa bppc kena buka meja kat luar. Tengah panas terik ka memang kena buat la. Dah cari rezeki mcm tu. La ni zaman internet...dah berubah. Tp tetap sama jugak. Kena tarik perhatian pelanggan utk mai byr. Sapa pelanggan tu? Org yg kita x kenal pun. X tau pun. Tiba2 kena bercakap dgn penuh lemah lembut. Kdg2 kena maki pun.huhuhu.
     Pasal apa ni? The second day....that I had a bad dream! Kena marah sj utk kesalahan yg hampir2 aku x nampak. While I have to see somebody else sibuk dancing. Ohhhh....tutup mata cik ani. Tutup mulut cik ani. Astaghfar banyak2. Ini la dugaan. Baru sj x sampai pun separuh umur aku...aku habiskan kat cni. X banyak pun pengalaman yg aku kutip kat cni. Bayangkan org yg dah lama hidup kat cni. Yg dah lama dok tanggo kat cni.
     Hari ni....satu berita sedih lg. Hari2 aku asyik dpt berita sedih. Satu lg warga lhdn pergi mengadap ilahi. Walaupun dah lama pencen tp aku mcm terbayang wajah dia kat setiap sudut kat ofis ni. Aku pun kenal dia sejak 2008 sj. Lepas tu arwah berpencen. Tp bila dengar berita tu rasa xdak dah la jenaka dia.
     Satu yg aku tahu tentang kemahiran org lama ni ialah cara depa dekat dgn org ramai. Itu yg aku susah nak buat. Nak sambut org yg mai dgn muka kelat. Nak beramah mesra dgn org yg menengking. Tp org lama pandai handle semua ni. Depa pandai lembut kan hati org yg mai. Itu yg aku kena banyak belajar. Mcm mana nak handle perasaan aku masa aku penat. Ni bila penat...habis semua nak telan. Bila marah plak...jd naga! Xtau yg mai pun naga. So calm down cik ani. Dan utk yg pergi..semoga rohnya di tempatkan bersama2 org2 yg beriman. Aminn!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai