kenduri....dan yg pergi.



Hari ni mai balik keja. Mata pun jd halus sj. Apa yg dibuat cuti sabtu dan ahad? Woww! Pg sabtu singgah kat sp dan window shoping. Nak beli pun dah hujung julai gaji pun. Tunggu la gaji berbunga sikit. Lepas tu terus balik kampung. Kebetulan mak aku buat kenduri durian. Aku x masak apa pun sbb semua dah well done pun. Pulut dah msk. Gulai ayam kampung pun dah msk. Apa yg aku buat? Tolong kopek durian la. Agak mencabar la sbb aku xtau sgt buah durian ni. Buah nyior pun aku x reti kopek ni plak buah yg berduri. Separuh sj aku buat. Anak buah aku yg habiskan baki. Kebetulan plak ada jiran aku yg sakit terlantar. Pg ahad plak yg sakit terlantar tu meninggal. Rasa agak ghalat sbb x sempat nak ziarah masa sakit. Sabtu ngan ahad sj yg aku berpeluang balik kampung pun. 2 hari tu sj yg aku berpeluang buat aktiviti kat kampung. Rasa masa sungguh2 cemburu kat aku. Dan aku pun sungguh2 cemburu kat org2 yg ada masa buat semua tu. Yg ada masa dok kat rumah. Yg ada masa buat mcm2. Cemburu sungguh aku. Aku ni puas devide masa. Masa yg 24 jam tu la nak buat semua benda. 
Tengahari plak hari ahad tu pi mkn  kenduri plak. Kenduri geng acheh! Actually ada gak sedara aku acheh. Kawin plak ngan anak jiran aku. Memang very  la. Buat plak kat titi hayun. Memang tempat yg agygak romantika maaa. Tepi sungai. Rasa sejuk sj. Mcm nak turun berendam kat sungai sj. Tp sbb jaga formaliti so tengok sj la. Dan badan pun amat lesu dan memang ingat nak balik sj. Jumpa kwn2 lama pun jd blur sat. Sampai marah org tu sbb aku x ingat nama. Ni baru ingat nama dia....noraida. syok la dia bole keja kat tempat sendiri. Belum sempat pengantin mai aku dah balik. Kak aku kt pengantin perempuan segak mcm pelakon sinetron indon yg nama nikita tu. Memang amat2 segak la. 
Apa2 pun tahniah utk pengantin baru. Dan takziah utk yg pergi mengadap ilahi. Moga rohnya dicucuri rahmat. Aminnn!



Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai