kehilangan

     Hari ni kehilangan yg ketiga dlm masa seminggu. Kehilangan org yg rapat amat2 la terasanya. Hari ni sorang lg rakan aku dah pulang mengadap ilahi. Rasa mcm ternampak2 wajahnya yg ceria. Gurau senda yg menghiburkan. Hilang penat bila dengar celoteh arwah. Dan sbb itu la aku rasa kehilangannya. Sejarah aku di bm pun segar dgn jenakanya. Dan dia lah org yg pertama bawa kami jln2 kat pulau pinang. Satu unit jugak la pi bersiar2 di pulau. Mkn2 durian kat balik pulau. Mandi kat airterjun. Semuanya dlm kenangan. Kadang2 aku terfikir org ini ka yg bawa aku bersiar2 kat pulau 15 tahun dulu. Masa tu ada sukan hasil dan aku join jugak. Rasanya org yg berbeza tp dia berjaya mendekatkan aku dgn negeri boria ni. (Boria memang aku x minat).
     Ini lah pinjaman tuhan yg indah. Kenangan itu memang terpahat abadi. Sama dgn kenangan2 yg lain. Kenangan yg sama x mungkin akan berulang. Kenangan di kuala lumpur x sama. Mcm tu jugak dgn kenangan di pulau pinang. Mcm jugak lagu alleycat dulu. Kuala lumpur...senyuman mu di pagi itu sungguh bererti kerna cinta bersemi lg setelah kemarau panjang. Ada yg sedih bila dengar lagu tu. Tp pulau pinang la ni...segalanya untuk hampa! Semoga rohnya dicucuri rahmatnya. Amin...!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai