hobi...

     Baru sj pi sunway carnibal dan terjumpa hobi lama aku. Cer teka? Selain mengait crosstich pun hobi aku jugak. Ada jual gmbr+benang+kain= rm69 -rm200. Agak menarik tp rasanya dah x sesuai dah dgn aku kot. Lama dah tinggal urusan dgn benang ni. Tp la ni x pyh baca nombor benang dah. Just tengok sj gmbr dan warna kat kain. Masalahnya aku buta warna. Memang dah x suitable pun.
     Hobi ni mcm2. Ada yg suka bercucuk tanam. Ada yg suka berkonvoi. Tp aku nak kongsi satu hobi yg agak pelik dan amat 'kotor'. Apa tu? Gali tahi hidung! Hahahaha. Selalunya kat toilet la kita buat semua tu. Sbb nama pun tahi. Tp ada gak yg suka korek tahi hidung masa tunggu giliran kat kaunter. Kena puji jugak la sbb x buang masa. Ada gak benda yg nak buat. Tp masalahnya lepas tu pegang duit utk buat bayaran. So apa jadi dgn org yg pegang duit tu selepas tu. Mesti la berbekas. Cuba bayangkan kalau pegang duit yg mcm gitu. Kotor x?
     Penampilan mencerminkan keperibadian. Dulu2 masa aku mula masuk kerja memang ada la akan terjumpa surat2 yg dihantar balik kat kami ada gak calit mcm2 benda yg agak kotor. X tahu la aku depa sengaja ka x. Tp kalau sengaja memang tahap kebencian tu memang tahap maksimum la. Dan mungkin yg korek tahi hidung tu pun mcm tu jugak. Sapa tau kannn? Cari la hobi yg berfaedah ckit. Mcm kayuh basikal tu. Basikal canggih. Baju lawa. Siap dengar lagu lg. Tp bila mai berurusan kat ofis buat mcm gitu. Aduiii...memang habis la imej.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai