vaca...

     Bukan vacancy naa. Ni vacation. Lepas ni ada trip holiday. Tempat? Yg ada musim bunga gitu. Mls nak tulis sbb asyik sibuk sj dok siap barang. Tu pun nak bw bekal sambal tumis rasanya dah mcm sayup sj. Aku suka kalau pi bercuti tp still masih bole masak sendiri. Ala2 berkhemah gitu.hehehe. tp xla buat khemah. Masih jugak sewa hotel tp pilih la yg bole masak. Tp kalau yg xdak dapur pun aku masih bw periuk nasi. At least nasi bole masak. Tu pun cara nak berjimat gak.
     Kemarin aku terbaca satu undangan kawin. Utk cuti sekolah nanti la. Aku pun dijemput la sbb banyak cawangan gak dijemput. Meriah ni kenduri ni. Aku xmau ceta pasal kenduri tp ada sesuatu yg aku tertarik pasal tuan rumah ni. Kakak ni pangkat tinggi ckit dari aku. Suami dia habis kontrak tentera dan buka kedai mkn. Anak ada 9 org. 9 org youuu. Masa aku kenal dia tu, dlm tahun 90-an dia baru sj bertukar ke as. Kalau yg dok ulang-alik penang dok ceta penat tp dia ni dok ulang alik dr gurun. Bangun pg suami dia akan hantar pi sp kalau x silap aku. Lepas tu dia akan ambik bas yg awal sekali ke bagan. Lama jugak la mcm ni dgn anak 9 org.
     Apa yg paling aku kagum ialah keja dia bole beres. Anak? Ada yg pernah pegi rumah dia dan rumah dia amat2 la kemasnya. Anak2 x nampak langsung. Rumah tersusun rapi. Aku tanya buat mcm mana? Dia kt yg perempuan dia ajar kemas rumah dan yg lelaki kena maintain rumah tu kemas selalu. La ni sorang anak dia dah jd kapten dan akan langsungkan perkahwinan. Dia pun dah naik pangkat lg. So tahniah....kak aya.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai