terbakar.....

     Ingat lg masak stik yg aku suka masak tu? Resepi yg sama tp dibakar  plak daging tu. Agak yummy la. Apalagi nak ceta ni? Cinta satu ofis? Sesuai ka? Aku agak boring dgn bab ni. Ya la dah x habis2 dgn cinta. Memang bosan la. Ceta yg berulang2 tentu la bosan kan? Ceta bab couple ni....masa couple syok giler. Suka sgt siap panggil mama papa lg. Post dlm fb bagai. Bila break mula hantuk pala ke dinding. Sesal x sudah. Hubungan manusia dgn manusia ni memang x pasti. Hari ni suka...esok benci. Mcm tu jugak kalau benci...tup2 esok dah terlebih suka sgt. Tp bila satu ofis tu memang terlampau banyak dugaannya. Utk aku la. Kalau dah terlebih sayang pun org sekeliling ada yg naik menyampah pun ada. Mcm tu jugak yg jd couple tu...kalau dah terlebih sayang mesti la sanggup buat apa saja kat couple dia. Bukti cinta kannn! Aku x kata kat sapa2 la dlm bab ni. Nanti ada yg terasa mampus aku. Ni berdasarkan pengalaman sendiri. Apa yg aku luahkan ni pun berdasarkan apa yg aku tengok di sekeliling aku. Tp kalau ada yg terasa cuba ambik sebagai panduan. X salah kalau nak couple tp cuba la berfikir secara rasional. Fikir secara matang dan dewasa. X la aku nak kata aku ni dah matang sgt. Ini pendapat aku sj.
     Mcm mana plak couple dulu2. Selama ada manusia ni selagi tu la ada couple. Pengalaman aku? Kadang2 ada gak telangkai. Telangkai ni yg dok atur kat org la. Tengok ngam terus jd. Kalau x jd? Org dulu2 kadang2 percaya bawa sial la. Kalau lambat kawin pun agak malang la. Itu kepercayaan org walaupun bercanggah dgn agama tp mcm dah set kat otak. Kalau org dok menengok sj x jd pun malang jugak. Mcm tu jugak kalau bertunang x jd kawin pun malang gak. Banyak kepercayaan dan pantang larang dlm hidup ni. Itu dulu. La ni org dah x kisah. Kalau sapa ada couple tu hebat la. Yg lelaki pun kalau ada awek ....wah...hebat la dia. Mcm tu gak dgn pompuan.
     Kalau bole nak umum kat rtm x pun cnn. Biar satu dunia tahu. Bila kawin pun camtu gak. Mesra x sangga. Bila gaduh pun mcm tu jugak. Biar satu dunia tahu kita berbulan2 dok teriak. Teriak guling2 dengar lagu jiwang karat. Aduhhhhh....panjangnya aku merepek!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai