loaded...

     Buzy sgt tu yg jd mcm nak jeluak dah. Nak update blog pun xdak semangat. Mcm2 nak buat masa hujung bulan mcm ni. Tinggal dulu bab cukai. Fenin la kalau asyik ingat cukai sj. Apa yg menarik selain cukai? Harga barang? Fenin gak bab ni tp menarik gak kalau nak tulis. Sbb? Mesti la ada sbbnya. Ok la...mula dr mana? Minggu lalu aku balik yan, tengok2 banyak kedai mkn yg x buka. Sbb? Harga ikan mahal. Harga ikan tu termasuk la harga brg yg lain pun. Kedai mkn kak aku pun x operasi la. Nak buka mcm mana kalau dah x berapa balik modal. Kalau kat pekan besar org akan beli sj makanan kat kedai mkn. Kat kampung ni susah la sikit. Harga ikan temenung yg kecik pun dah rm15 sekilo. Bygkan you...! So depa nak tunggu sampai ikan sekilo rm5 baru nak buka kedai. Xtau la bole turun ka x.
     Bila aku balik mai bm, kemarin aku mkn yg paling sikit. Aku ambik sayur 2 jenis, ikan ketul seketul yg kecik sj, sambal belacan dan ais kosong. X sampai pun rm4. Sampai yg kira pun terkejut. Sbb? Sj. Mai kita ingat balik...dulu2 kita hanya mkn daging masa time raya. Ayam pun mcm tu. Hari2? Makan ala kadar sj. Kalau makan malam tu mkn setakat bole nak tarik kain selimut sj. La ni? Makan sampai xmau2. Tengahmlm pun mkn lg.
     Pernah tengok org indon mkn? Depa banyak mkn sayur. Memang amat suka mkn sayur. Kalau nak tiru mcm tu mcm x berapa best sj. Bg pendapat aku kena kekal dgn cara kita tp biar la bersederhana sj.  X rugi pun kalau berjimat cermat. Nak online pi sj kat kedai mamak. Online puas2. Order la air sikit baru x leceh sgt.hahaha.mcm pernah buat sj?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai