pakaian

     Hari ni kalau kat ofis aku hari utk semua staff pakai baju kasual. Kira hari santai la. Bg aku ini sgt la syoknya. Why? Utk yg sedia pakai uniform ni memang mcm dpt pelepasan la. Tp ada jugak yg suka pakai baju kurung jugak. Why? Ini yg aku nak ulas ni.
     Alasan depa bayangkan kalau 10 thn nanti.....xdak dah org yg pakai baju kurung mai ofis. Is it true? Who knows kannnn? Well...! Isu yg menarik ni. Kalau dulu2 kalau sapa yg pernah dok kat yan akan nampak org perempuan acheh yg pakai baju bandung. Patern lebih kurang kebaya la. Tp ada beza sikit kat bahagian depan. Mcm tu boleh kenal la org acheh.
     Tp la ni dah xdak dah pun org acheh tu. Payah jugak la kalau nak kekalkan imej yg mcm tu. Kalau nak pakai baju kurung selalu kat ofis. Tp memang itu satu kelebihan la kalau dpt pakai all the time.
     Bagi aku x pyh la nak tonjolkan sgt. At least mai ofis dgn baju yg bersih dah cukup. Rambut pun sikat rapi. Ada bau yg wangi. Jgn lupa yg satu ni....berus gigi. Ni pesanan utk staff ka? X jugak. Utk yg mai berurusan pun sama. Pakailah pakaian yg sopan. Sembur perfume sikit. Jgn dok biar bau ue de toilet sj.
     Pasal apa aku kata mcm ni? La ni musim ee-filing, tau2 sj la berapa ramai yg serbu kat ofis aku. So fikir la berapa banyak kombinasi perfume yg aku kena hidu? Cer teka?

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai