jerebu....

     Sejak kemarin jerebu memang teruk sgt. Rasa berbahang sj jerebu kali ni. Memang panas sgt. Kemarin try cari pasal strok haba dan cara2 nak atasi strok haba ni. Yg paling penting sekali tentu la kena minum banyak air. Sooo...


Air mineral yg botol besar punya. X pernah la cik ani minum air botol besar yg gini. Yg kedua tu ialah tuala basah. Aku guna tuala basah. Aku tekapkan tuala lembab kat kerusi. Kemarin memang very the wet day la. Lepas tu aku cari lg jenis2 makanan yg boleh mengurangkan strok haba. Yg paling biasa kita dengar sekali ialah air asam jawa. Yg x pernah aku dengar ialah air bawang. For sure...air bawang?? Cik ani x pernah rasa lg la. Kalau ulam bawang besar tu memang dok makan la. Tp cik ani ubah resepi. Ptg kemarin cik ani buat sambal tumis yg cair sikit. Aku buh banyak bawang besar potong dan tomato potong. Rasa sedap jugak. Aku buat sambal tumis udang. Tambah plak kacang buncis goreng dgn telur. Waaaaa...sedap bangat.




Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai