ceria

     Mcm mana nak ceria? Beli baju baru. Fesyen? Kalau pakai serba hitam ktnya nampak muram. Lebih jelas lg nampak tua.
Ya ka? Aku x berapa suka sgt mcm ni. Warna just warna sj. Semua warna sebenarnya. Kalau warna merah baru ceria la kalau mcm tu. Tp masa anak buah aku kenduri dulu mak aku memang pantang dgn warna hitam. Mungkin dia anggap warna hitam tu x berapa ong. Mcm org cina yg pakai warna hitam masa kematian. Itu kepercayaan org cina la. Tp kadang2 bila masa ada majlis penting aku rasa kena jugak jaga pantang-larang ni.
     Balik ceta fesyen warna hitam ni. Bg aku kalau nak ceria calit sikit lipstik. Tp la ni aku sendiri pun dah x calit lipstik pun. So nak buat mcm mana? Bg aku try to make myself happy. Kita yg kena buat sendiri la nak bg diri kita ceria. Sapa lg kan nak buat kita ceria.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai