yeeee...aku berjaya!

ptg td aku berjaya buat pie tee. berpeluh2 ketiak buat kulit pie tu. tp hasilnya memang amat menggalakkan. dok kat tempat baru dan ada kawan2 yg pandai masak. sambil dok sembang tu aku cuba la cari ilmu. x salah kalau guna utk kebaikan. kalau ada yg nak menunjuk2 tu hak tu biar pi la kat itu depa punya pasal. ku x campur. kalau pasal ilmu yg aku boleh ambik, aku ambik la. kalau yg x berfaeah kat aku sorry la. balik ceta pasal kulit pie tee aku. gembira sungguh aku. resepi aku ambik dr mat gebu. keudian aku tambah sikit dgn petua kwn2 aku. depa kata kalau melekat tu kena tambah telur lg. betul pun. tp aku rasa kalau belanga panas sgt pun xmaau jd jugak pie ni. buat di lebih kurang buat kuih loyang l. teringat kak aku dok buat kuih loyang dulu2. org kl panggil kuih ros.tp jenis ni kena buat sikit2 simpan. rsa mcm semput nak habis buat kulit pun. bila sip inti dah hilang mood nak mkan. kalau kat kedai makan tu aku makan dgn mee kari. kawan aku petua lgi kena ada 2 org buat kulit ni. memang pun mula2 tu rsa nak pegang acuan pun x larat. lepas tu bila lama sikit ok la.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai