ramadan

salam ramadan...!dah masuk bulan ramadan pun. well....dah bertambah usia. esok nk puasa mcm2 persedian dah dibuat. awal2 pg tadi dah beli telur masin. itu menu wajib. aku bei jugak ikan talang kering. buat masak asam makan masa sahur nanti ok jugak. kat ofis ada kuah kacang lagi. kuah kacang segera! kuah kacang tu kalau malas sgt just masukkn air panas saja. kalau lagi malas nanti makan sj kuah kacang tu. x pyh nak masak yg lain dah. tu kalau malas la. kalau rajin tu tumis la dgn minyak sikit. biar dia mereneh. sure jadi kuah kacang tulin. benda dah siap blend.siap masak pun. ini semua menu org2 yg balik keja kalut2 nak makan sj. kalau nak gu dgn kuah kacang tu , aku lebih suka buat gado2. celur sj sayur. goreng tauhu. jadi pun gado2. itu menu bulan puasa nanti. ada 20 peket mee sanggul segera. mee sanggul ni aku ckp segera sbb senang sungguh dia kembang. kalau nak masak tu rendam sj dgn airsejuk pun dah boleh goreng. x pyh dok rendam dgn air panas mcm mee kering yg lain. tu plak dpt banyak plak tu. sebungkus boleh dpt sebelanga. dah yg lebih penting ialah sedap sgt. sedap yg penting. kalau dpt banyak pun kalau x sedap nak buat apa kannn? lama jugak aku x sembang dan tulis banyak2 kat blog ni. sbb? yg paling penting ialah sibuk. fikiran x boleh dijanakan dgn sempurna. mana dgn nak puasa lagi. bila sj nak tulis blog terus xdak idea. ada sorang anak penakan pupu aku yg sambut birthday. aku jarang wsh birthday kat anak penakan aku sbb ramai sgt.takut ada yg terkecil hati kalau aku x sempat wish. aku ni bukannya jenis yg skima nak ingat semua benda. nak cam semua org.oleh itu kalau ada yg terkecil hati sbb aku x wish tu sorry la.apa pun happy birthday utk semua yg lahir dlm bulan ni.overal gitu. senang.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai